Zoek
  • 24-uur service
  • Bel 0412 - 637461
Zoek Menu

Privacyverklaring

MODEL PRIVACYVERKLARING Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)

 

Versie mei 2018

 

 

Inleiding

In het kader van onze dienstverlening verwerken wij persoonsgegevens. Wij kunnen deze gegevens van Uzelf hebben ontvangen, bijvoorbeeld via onze website, telefonisch, per e-mail of app.

Daarnaast kunnen wij Uw persoonsgegevens in het kader van onze dienstverlening hebben ontvangen via derden zoals Uw verhuurder, Vereniging van Eigenaren of een van onze opdrachtgevers voor wie wij in onderaanneming werkzaamheden uitvoeren.

Met deze privacyverklaring informeren wij U over hoe wij met deze persoonsgegevens omgaan.

 

Te verwerken persoonsgegevens

Welke persoonsgegevens wij verwerken hangt af van de precieze dienst en omstandigheden. Veelal gaat het om de navolgende gegevens:

  • NAW gegevens
  • Contactgegevens o.a. e-mailadressen, telefoonnummers en naam en functie van de contactpersonen
  • Bankrekeningnummer(s)

 

Doelen van en grondslagen voor de verwerking

In sommige gevallen verwerken wij de persoonsgegevens om te kunnen voldoen aan een wettelijke verplichting. In de meeste gevallen worden de persoonsgegevens verwerkt om uitvoering te kunnen geven aan onze dienstverlening.

Sommige gegevens worden vastgelegd om praktische en efficiencyredenen, waarvan we er vanuit (mogen) gaan dat die ook in Uw belang zijn zoals:

  • Communicatie en informatievoorziening
  • Het op een zo efficiënt mogelijke wijze kunnen verlenen van onze dienstverlening
  • Verbetering van onze diensten
  • Facturering en incasso

 

Uw persoonsgegevens zullen niet worden gebruikt voor marketingdoeleinden of verzending van reclamemateriaal.

Tenslotte kunnen wij Uw persoonsgegevens ook gebruiken om de rechten of eigendommen van onszelf of onze gebruikers te beschermen en, indien nodig, om te voldoen aan gerechtelijke procedures.

 

 

Verstrekking aan derden

In het kader van onze dienstverlening kunnen wij gebruikmaken van diensten van derden, bijvoorbeeld als deze derden beschikken over specialistische kennis of middelen. Maar ook indien voor uitvoering van onze dienstverlening gebruik moet worden gemaakt van derden zoals een schilder, timmerman, stucadoor of tegelzetter etc. Deze derden dienen wij Uw persoonsgegevens te verstrekken enkel om deze te verwerken voor de hiervoor genoemde doeleinden.

Verder kan het ook zijn dat wij Uw persoonsgegevens aan derden moeten verstrekken in verband met een wettelijke verplichting.

In geen enkel geval zullen Uw persoonsgegevens zonder Uw expliciete toestemming aan derden worden verstrekt voor commerciële doeleinden of goede doelen.

Bewaartermijnen

Wij zullen Uw persoonsgegevens niet langer verwerken dan nodig is voor het doel waarvoor deze zijn verstrekt (zie paragraaf Doelen van en grondslagen voor de verwerking).

Bepaalde gegevens moeten langer bewaard worden (7 jaar) omdat wij ons moeten houden aan wettelijke bewaarplichten (bv. Fiscale bewaarplicht) of in verband met voorschriften vanuit onze beroepsvereniging maar ook met het oog op geleverde diensten en/of producten waarop een garantietermijn van toepassing is.

 

Beveiliging

Wij hebben voor de bescherming van de persoonsgegevens passende organisatorische en technische maatregelen getroffen voor deze in redelijkheid van ons kunnen worden verlangd, rekening houdend met het te beschermen belang, de stand van de techniek en de kosten van de relevante beveiligings-

maatregelen.

Wij verplichten onze medewerkers en eventueel derden die noodzakelijkerwijs toegang hebben tot de persoonsgegevens tot geheimhouding. Verder dragen wij er zorg voor dat onze medewerkers een juiste en volledige instructie hebben gekregen over de omgang met persoonsgegevens en dat zij afdoende bekend zijn met de verantwoordelijkheden en verplichtingen van de AVG.

 

Uw rechten

U heeft recht op inzage, rectificatie of verwijdering van de persoonsgegevens die wij van U hebben met uitzondering van het feit wanneer deze eventuele wettelijke verplichtingen met zich meebrengen.

Verder kunt U bezwaar maken tegen de verwerking van Uw persoonsgegevens (of een deel hiervan) door ons of door een van onze verwerkers. Daarnaast heeft U het recht de door U verstrekte gegevens door ons te laten overdragen aan Uzelf of direct aan een andere partij indien U dit wenst. Hiervoor dient U ons dan wel schriftelijke toestemming te verlenen.

 

 

Incidenten met persoonsgegevens

Als er sprake is van een incident aangaande de betreffende persoonsgegevens (een zogenaamd datalek), stellen wij U, behoudens zwaarwegende redenen, daarvan onverwijld op de hoogte indien er concrete kans is op negatieve gevolgen voor Uw persoonlijke leefsfeer en de verwezenlijking daarvan.

Wij streven ernaar dit te doen binnen 48 uur nadat een datalek is geconstateerd of is gemeld door onze (sub)verwerkers.

 

Klachten

Wanneer U een klacht hebt over de verwerking van Uw persoonsgegevens, vragen wij U hierover telefonisch contact met ons op te nemen. Mocht Uw klacht niet tot Uw tevredenheid worden opgelost dan heeft U te allen tijde het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens; de toezichthoudende autoriteit op het gebied van privacy.

 

Verwerking binnen de EER

Uw persoonsgegevens worden uitsluitend verwerkt binnen de Europese Economische Ruimte, behalve als U hierover met ons andere schriftelijke afspraken overeenkomt.

 

Wijzigingen

Noodzakelijkerwijze zal ons privacybeleid kunnen wijzigen. De meest recente versie van de privacyverklaring is logischerwijs de van toepassing zijnde versie en is terug te vinden op onze website.

 

Tenslotte

Wij vertrouwen erop U met deze privacyverklaring een helder beeld te hebben gegeven van ons privacybeleid.

Mocht U nog vragen hebben over hoe wij omgaan met persoonsgegevens dan vernemen wij dit graag van U.

Ons eerste aanspreekpunt voor privacyaspecten is de heer of mevrouw van Haaren, 0412-637461.